ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Бюджет на розкіш: Як одеські чиновники купують елітні автівки за "робочі" гроші

Чиновники Одеси не вважають за потрібне підтримувати вітчизняний автопром, не бажають купувати бюджетні автівки, а віддають перевагу дорогим позашляховикам

Depo.
11 червня 2018 13:00
ФОТО: depo.ua

Маховик децентралізації, який запустив в країні процеси, що збагатили місцеві бюджети сотнями мільйонів гривень, викликав у чиновників логічне бажання їх активно витрачати. І, на жаль, не завжди на добрі справи. Справжньою хворобою цього року стало бажання одеських чиновників усіх рівнів купувати за бюджетні гроші коштовні автівки. Які саме автомобілі придбали керівники міста для потреб владних структур, дізнавався Depo.Одеса.

Круті "тачки" для мерії

Якщо за радянських часів чиновники їздили на службових "Волгах", то зараз вони вирішили: а чому б не купувати іноземні автівки за бюджетний кошт. Так, департамент міського господарства одеської мерії, очолюваний Олександром Козловським, вирішив придбати для потреб своїх працівників два елітних позашляховики - Toyota Land Cruiser 200 та Toyota Land Cruiser Prado. Ціна питання – 4,2 млн грн. Для порівняння: за ці гроші можна було б відремонтувати фасади десятка будинків в історичній частині міста або оплатити 80% вартості нового трамвая.

Приблизно так виглядають автівки, які збиралася купити Одеська міськрада

Цікавий не лише вибір марок автомобілей, але й комлектація, яку замовляють чиновники: у тендері прописали повний "фарш" і навіть дитячі крісла на задньому сидінні. Мабуть, в комунальники в Одесі беруть ще з яслів.

Зрозуміло, що це не лишилося поза увагою ЗМІ, стався скандал. Чиновники оперативно, вже наступного дня, скасували конкурс і взяли паузу. А десь за місяць оголосили новий тендер на придбання двох… позашляховиків. Щоправда, цього разу вони вдвічі зменшили ціну і заявили про готовність купити машини українського виробництва - тобто зборки. Конкурс успішно провели та таки придбали автівки KIA Sportage. Це, звичайно, не Toyota, але і не машина не для бідних. Принаймні, не для роботи комунальників. А пікантність ситуації в тому, що навіть тут відомство Козловського допустило порушення, адже даний автомобіль в Україні не збирається, і навіть в установчих документах переможця конкурсу була заявлена Словаччина. Тим не менш, факт залишається фактом – позашляховики придбані.

Автомобілі для портовиків та чиновників мерії

Адміністрація морських портів України також потрапляла у скандал із придбанням дорогих автівок. Відомство замовило тендер на придбання двох машин та заявило суму майже в 1,7 млн грн. Під час торгів вона зменшилася до 1,45 млн грн. Примітно, що це теж був повторний конкурс, адже перший за незрозумілих причин було скасовано.

Значно скромнішими виявились потреби управління капітального будівництва одеської мерії – ще восени минулого року воно за 3,3 мільйона гривень закупило одразу шість автівок. І ящо три з них (дизельні Renault Logan) можуть вважатися автомобілями економ-класу, то три інші (KIA Optima) є явними представниками бізнес-класу. Кожна з них обійшлася бюджету міста в майже в 770 тисяч гривень.

Кожна автівка обійшлася місту майже у 770 тисяч гривень

Автомобілі для Одеської облради

Обласні чиновники намагаються не відставати від колег з міста. Так, Одеська облрада оголосила тендер на придбання семи автівок на суму в 4,1 млн грн. За ці кошти вони планують поповнити автопарк шістьма седанами економ-класу. В тендерній документації прописаний колір – білий. Машини мають бути з витратою палива не більше 8,1 літра на 100 км в міському циклі та з переднім приводом. З додаткових опцій чиновники вказали решітку радіатора з хромованими вставками, дверні ручки і бічні дзеркала в колір кузова, атермальне скло із захистом від ультрафіолетового випромінювання, зовнішні дзеркала з електрорегулюванням і обігрівом, а також мультифункціональне кермо з регулюванням по висоті і глибині та управлінням аудіо системою і телефоном. Ще одне авто, класом вище, позначене як кросовер червоного кольору, має бути з повним приводом, з інтелектуальною системою активного розподілу крутного моменту, можливістю примусового розподілу між осями у співвідношенні 50:50, 7-ступінчастим варіатором, але при цьому економічним - витрата в місті вимагається не більше 8,4 літра на 100 км.

З додаткових функцій вказано сріблясті декоративні накладки переднього і заднього бампера, хромований холдинг віконної лінії, задній інтегрований спойлер, світлодіодні вогні денного світла, галогенні фари головного світла, кермо, оброблене шкірою, круїз-контроль, систему допомоги при парковці з камерою заднього виду з динамічними графічними підказками і багато інших.

Згідно з договором, який був укладений між Одеською облрадою та переможцем конкурсу ТОВ "Виробнично-технічне підприємство "Інжпроект", обласні чиновники отримають не сім, а п'ять автівок білого кольору Toyota Corolla 2018 року випуску.

Сільські "мажори"

Пристрасть до дорогих авто поділяють і сільські чиновники. Так Дальницька сільрада замовила конкурс на придбання позашляховика Hyundai Santa Fe або її аналога.

Елітну автівку чиновники не змогли придбати з першої спроби

За цю машину орган місцевого самоврядування був готовий віддати мільйон гривень. Тут, як і у випадку з департаментом міського господарства Одеси, з першої спроби не вийшло. Скандал у ЗМІ змусив чиновників скасувати конкурс, але, на відміну від "орлів" Козловського, нерви в підлеглих Сергія Крутюка виявилися більш сталевими – вони повторно замовили конкурс та таки купили елітний позашляховик.

Зазначимо, що купівля чиновниками елітних та напівелітних автівок вже отримала характер епідемії, яку не можуть зупинити ані скандали у ЗМІ, ані запити громадських діячів у правоохоронні органи.

Більше за життя Одеси та області читайте на Depo.Одеса

Приєднуйтеся до нашої групи у Facebook