ТОП-5 секретних проектів, які суттєво змінять Одесу, і про які всі мовчать

Найближчим часом на місто чекає чимало змін, які зачеплять майже кожного одесита 

ТОП-5 секретних проектів, які суттєво зм…

У сучасному житті майже кожна доросла людина починає свій день з новин. ЗМІ намагаються першими розповісти про резонансні злочини та ДТП, події з політичного простору або із життя зірок. Проте про деякі речі не каже ніхто, бо вони мало кому відомі. Depo.Одеса зі своїх джерел дізнався про неймовірні зміни, які відбудуться у місті найближчим часом.

В Одесу повертається конний трамвай

Влітку 2019 року в Одесі почнуть курсувати трамвайні вагони на кінній тязі, як це було наприкінці XIX – на початку XX століть. Про це під час брифінгу повідомив директор департаменту транспорту, зв'язку та організації дорожнього руху Олександр Василько.

Такими були трамваї в Одесі понад сотню років тому

За його словами, легендарная конка повернеться лише на лінії 19-го (16-та станція Великого Фонтану) та 20-го трамваїв (Пересип - Хаджибей). Чиновник визнав, що таке рішення було прийнято під тиском обставин. "Ні для кого не секрет, що при навіть середньої сили опадів першим перестає працювати "очеретяний трамвай", а за ним і 19-й. Це відбувається через підтоплення, і для виправлення ситуації потрібні надмасштабні роботи. За оцінками експертів з Європейської асоціації електротранспорту, реалізація цього проекту обійшлась би у 11-13 мільйонів євро. Тому ми вирішили піти іншим шляхом та відродити кінний трамвай. Це набагато дешевше, і крім того вагони зможуть працювати навіть у зливу, бо коні не бояться дощу", - розповів чиновник.

В свою чергу, головний інженер Харківського методичного центру Микита Тетерев додав, що для приведення у рух вагону "Татра" потрібні шість коней породи аргамак, які надзвичайно витривалі. "Ми давно займаємось розведенням цієї породи і покращуємо якість тварин шляхом схрещення і готові поставляти коней до Одеси. За нашими підрахунками КП "Одесміськелектротранс" знадобляться шість екіпажей, тобто 36 коней. 24 будуть працювати на маршрутах, 12 у резерві і на підміні", - заявив він.

Старт проекту заплановано на літо 2019 року. В КП "ОМЕТ" за цей час повинні розробити елементи кріплення механізмів до упряжі, а департамент транспорту має підготувати всю необхідну юридичну базу. Очікується, що кінний трамвай зможе їздити із швидкістю 12-15 кілометрів на годину.

Одесу обнесуть хмарочосами

У найближчі роки будівництво багатоповерхових будинків по периметру Одеси отримають систематичний характер та додаткову мету. В обласній раді готують мега-проект, що має поліпшити кліматичні умови у місті.

Як повідомив на свої сторінці у Facebook перший заступник голови облради Олег Дарковський, останнім часом в Одесі через хаотичну забудову узбережжя серйозно змінилася роза вітрів, що непросто погіршує комфорт проживання, але й тисне на здоров'я городян. Змінити цю ситуацію планують не звичним способом, але, як завіряє політик, єдино можливим. "У радянські часи будували просто, естетично сіро, але з науковим підходом, бо головне було – людина та її здоров'я. Сьогодні будівництво хаотичне, тому ми розробили проект. Він почнеться з підписання меморандуму, який скріплять своїми підписами ведучі будівельні компанії", - заявив він.

Суть меморандуму полягає в тому, что будівельні гіганти будуть зводити свої об'єкти згідно з єдиним планом – оточити місто 32-х та 44-поверховими будинками, взявши його в кільце хмарочосів. Облрада, зі своего боку, готова сприяти в підготовці земельної документації та відведенні ділянок під будівництво. Автором концепції виступив славетний архітектор Василь Мельниченко, який підвів наукову базу. "Чим вище будинок – тим краще для міста, а ще краще, коли місто оточується таким кільцем. Ми точно знаємо, що роза вітрів зміниться: суворі степові вітри с півночі будуть обтікати місто, йти в сторону моря. В Одесі стане затишно, зими будуть теплішими, літо не таким спекотним", - вважає Мельниченко.

Щоправда, архітектор не пояснив, що буде з самими хмарочосами та їхніми мешканцями, яка "роза вітрів" буде в них, і в які школи і дитячі сади ходитимуть місцеві дітлахи. У новій концепції, презентованій Дарковським, на жаль, нема жодного слова про соціальну інфраструктуру.

З хвилерізів побудують острів

Одеська мерія впритул наблизилася до початку реалізації мрії багатьох міських голів, яка багато років вважалася недосяжною. В Одеській затоці таки побудують намивний острів. Про це під час засідання Всеукраїнської ради архітекторів та урбанистів (ВРАУ), що відбулася у Чернівцях, повідомив головний архітектор Одеси Олександр Шеїн.
За його словами, проект намивного острова зрів у головах десятків спеціалістів ще з радянских років, але відлякувала надвисока ціна таких робіт. Але нещодавно гарну ідею подали екологи, які запропонували вбити двох зайців одночасно – демонтувати хвилерізи уздовж одеських пляжів та використати велетенські плити для створення намивного острова. "Ми проаналізували обсяги робіт та бетону, який зараз є під водою, та дійшли висновків, що цього вистачить для того, щоб створити каркас для острова, навколо якого, власне, і буде намиватися грунт. Таким чином, ми зробимо роботи дешевшими та одночасно знімемо хвилерізи, через які псується якість води в Одеській затоці. Адже не секрет, що ще у 1980-х роках радянські екологи шляхом досліджень довели згубність впливу хвилерізів на донну флору та фауну", - повідомив Шеїн.

Фото: epravda.com.ua

При цьому головний архітектор визнав, що ціна проекту все одно дуже висока. Йдеться про кілька мільярдів гривень, які Одеса може частково отримати від держави, частково позичити в європейських банках. Якщо концепція намивного острову пройде громадські слухання, то вже на початку наступного року можна буде почати розробляти проектну документацію.

Мер переселиться в "Євромерію", а на Думській з'явиться "Лотомаркет"

Міський голова планує звільнити приміщення будівлі мерії на Думській площі та переїхати на вулицю Косовську, в так звану "Євромерію". Про це він повідомив на зустрічі із мером чеського Брно.

За словами мера, звільнення пам'ятника архітектури на Думській площі має суто економічне підґрунтя. "Ми створили нову мерію, де були використані надсучасні енергозбірігаючі технології, там все готово для плідної роботи в комфортних умовах. А от у нашій старій мерії все дихає XIX століттям, взимку тут банально холодно, і люди мерзнуть, ходячи цими коридорами. Що там казати, в мене самого зуб на зуб не попадає. І ми не можемо нічого реконструювати, бо це пам'ятник архітектури національного значення. Ця будівля обходиться нам дуже дорого, тому я гадаю, що буде правильно здати її в оренду – ми заробимо дуже серйозні гроші, які підуть на розвиток міста, а не будемо бездумно дивитися в минуле і пишатися тим, що будівлю побудували ще за царя", - емоційно заявив голова міськради.

В мерії холодно не тільки меру, але і його підлеглим, ФОТО: Facebook/Konstantin Gak

Слід зазначити, що плани планами, але реалізувати їх міській адміністрації буде нелегко. Причина – статус пам'ятника. Орендарів звичайно хотять поселитися у головній будівлі міста, але бояться відповідальності за можливі наслідки, якщо з мерію бодай щось трапиться. Проте, за неофіційними даними, є й такі, що готові на ризик. Зокрема, це ігрова мережа "Лотомаркет", яка може перетворити будівлю на Думскій площі, 1, на велетенське віртуальне казіно.

Столицю України перенесуть до Одеси

Колись столицею нашої країни був Харків, а з 1934 року Київ став головним містом спочатку УРСР, а потім, з 1991 року, - столицею незалежної України. Проте Антимонопольний комітет України вважає, що одне місто не може весь час тримати монополію на право називатися столицею і подав до Верховного суду позов щодо змін до всіх законодавчих актів стосовно цього питання. Нещодавно судді розглянули вимоги АМКУ та визнали їх справедливими. Починаючи з 2020 року місто, яке буде вважатися столицею України, буде змінюватися кожні п'ять років. До вказаного часу будуть внесені зміни в необхідні документи. Першим містом, в яке переїде український уряд, парламент та інші структури, стане саме Одеса.

Поки ще не відомо, де саме будуть розташовані адміністративні будівлі Кабміну, Адміністрації президента та Верховної Ради. Проте, з інсайдерських джерел Depo.Одеса стало відомо, що, скоріш за все, Адміністрація Президента виселить чиновників, які нещодавно затишно розташувалися в "Євромерії" на Косовській. Куди саме переїдуть підрозділи Одеської міськради – поки не відомо. Парламент, скоріш за все, розташують на селищі Котовського, а уряд – на Таїрова. Для більш швидкого сполучення між цими віддаленими районами запустять швидкісні "морські трамвайчики".

Наскільки виграють від цього одесити, сказати важко, але оскільки навіть з міст-мільйонників - з Одеси, Харкова, Дніпра - та інших міст щороку тисячі людей відправляються шукати кращої долі в столиці, ймовірно, населення міста стрімко зросте, що призведе до збільшення черг у дитячі садочки та ще більші "корки" на дорогах.

Проте від цього Одеса і виграє хоча б тому, що отримає преференції на проведення всесвітніх заходів, таких як "Євробачення" або різноманітні світові чемпіонати на одеських аренах, які стануть столичними.

Варто зауважити, що Одеса вже давно вважається столицею гумору і за традицією щороку тут проводиться безліч веселих заходів, на які збираються тисячі одеситів та гостів міста. Depo.Одеса нагадує, що сьогодні, 1 квітня, день розіграшів, до яких приєдналося і наше видання. Але що дійсно правда, то сьогодні в місті стартує традиційна Гуморина. Бажаємо читачам частіше посміхатися, бо від того, кажуть, зростає тривалість життя.

Всі новини Одеси читайте на Depo.Одеса

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme