Одеський припортовий розвалює справу АМКУ у суді

Йшлося про серійне підвищення вартості послуг для "Укрхімтрансаміаку

Київський апеляційний господарський суд визнав недійсним та скасував частину торішнього рішення АМКУ, яким ПАТ "Одеський припортовий завод" було визнано 100%-им монополістом на загальнодержавному ринку послуг з приймання, захолоджування, зберігання та відвантаження аміаку на морські судна, пише Depo.Одеса з посиланням на "Наші гроші".

Так, ще у лютому 2017 року АМКУ розглянув справу за заявою ДП "Укрхімтрансаміак" про зловживання ПАТ "Одеський припортовий завод" монопольним становищем на ринку перезавантаження аміаку протягом усього 2014 року, та в 2016 року, по жовтень.

Йшлося про серійне підвищення вартості послуг з приймання, захолоджування, зберігання та відвантаження на морські судна аміаку для "Укрхімтрансаміаку" – з 79,90 грн за тонну у грудні 2013 року до 370,23 гривень за тонну у кінці червня 2015.

В АМКУ встановили, що протягом десяти місяців 2016 року частка послуг з приймання-відвантаження на морські судна аміаку, що надходить магістральним аміакопроводом від "Укрхімтрансаміаку", у загальному обсязі даних послуг "ОПЗ" становила аж 98%.

Спершу такий ріст цін "ОПЗ" обґрунтував підвищенням вартості енергоносіїв, ну а пізніше – рівнем цін, сформованим в аміачних терміналах Європи. Відмітимо, з матеріалів справи відомо, що, наприклад, на території країн Балтії комплексна ставка включає в себе перевезення аміаку залізничним транспортом по території країн Балтії, зберігання аміаку на складі і його перевантаження на судно на терміналі.

31 березня 2015 року строк дії договору між "ОПЗ" та "Укрхімтрансаміаком" щодо надання послуг закінчився. У листі з пропозицією щодо продовження його дії "ОПЗ" прописав і підвищення ціни послуг з кінця червня 2015 року – 370,23 гривень за тонну аміаку, що в долларовому еквіваленті, на той момент, становило $18.

У зв'язку з тим, що "ОПЗ" знизив тариф до $12,6 і переконав комітет у тому, що зниження вартості послуг зі сторони "ОПЗ" відбувається за рахунок зниження рентабельності – АМКУ вирішив, що уникнення збитковості підприємством не може кваліфікуватись як порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Провадження у справі було закрите, при цьому, у її межах комітет визнав "ОПЗ" монополістом на ринку послуг з перезавантаження аміаку на морські судна із часткою 100%.

Цю частину рішення "ОПЗ" не зміг скасувати у суді першої інстанції, який визнав розгляд справи антимонопольниками всебічним та повним, однак, це вдалось зробити в апеляції.

У своєму рішенні колегія суддів Київського апеляційного госпсуду відмітила, що визначаючи товарні межі ринку, АМКУ неправомірно звузило їх до перезавантаження аміаку на морські судна, виключивши можливість його доставки до споживача трубопровідним, автомобільним та залізничним транспортом. З поміж-іншого, суд послався на лист Союзу Хіміків України, у якому зазначено, що автомобільні та залізничні перевезення є повністю конкурентоспроможними з морським транспортом після перезавантаження на них аміаку.

Крім того, пояснив суд, так само помилково встановлені територіальні межі ринку. АМКУ встановив, що ними є територія України. На переконання суду, послуги з перевантаження аміаку за своєю природою є транскордонними послугами. Оскільки вони мають міжнародний характер, то це розширює коло суб'єктів господарювання відповідно до їх територіальної приналежності.

Нагадаємо, що Одеський припортовий планують продати у лютому.

Всі новини Одеси читайте на Depo.Одеса

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme