Одеський календар: Ренійський порт майже 200 років приймає суда

Порт Рені – великий транспортний вузол на Дунаї, у якому тісно переплітається робота морського, річкового, залізничного та автомобільного транспорту

Одеський календар: Ренійський порт майже…
Фото: wikipedia.org/Yuriy Kvach

Зараз порт Рені складається із 39 спеціалізованих причалів, які здатні обробляти будь-які типи вантажів, а також у порті функціонує два спеціалізованих причали. А розпочиналася робота порту Рені у грудні 1816 року. 

Селища майбутнього міста Рені, у якому і розташований порт, були відомі з давніх давен. Вони часто змінювали свою назву у залежності від того, хто ними володів. Як і більшість міст у Бессарабії, Рені часто переходило з одних рук до інших, розділяючи у цьому долю всього придунайського краю.

Слово „рень" слов’янською означає „причал". Звідси, вважають, і пішла назва міста.

На початку XX сторіччя, після створення державного Російсько-Дунайського пароплавства, порт почав приймати океанські судна, значно збільшивши свій вантажообіг. Так, напередодні Першої світової війни через порт була вивезена рекордна кількість хлібу (понад 150 тонн). Після приєднання Бессарабії до СРСР порт був переданий Чорноморському пароплавству. 5 листопада 1944 року Ренійський морський торговельний порт почав працювати (після встановлення СРСР контролю над Бессарабією). У радянські часи порт лідирував поміж придунайських портів.

Протягом декількох років Ренійський порт брав участь у фінансових схемах, які отримали назву "схеми Курченко" (за прізвищем власника групи компаній "Газ України" і медіахолдингу UMH group Сергія Курченко). Суть схеми полягала в тому, що танкери зі спеціально підібраною командою заходили в Ренійський порт на фіктивну перевалку нафтопродуктів. Насправді ж паливо (800 тис. Тонн) розкрадалося та продавалося в інших місцях. Таким чином від оподаткування було забрано від 1,2 до 2 млрд гривень. У червні 2017 року суд дав дозвіл на затримання шести капітанів. Пыд час розслідування були заведені кримінальні справи на трьох державних інспекторів Одеської митниці, на колишнього керівника підконтрольної компанії та головного диспетчера Ренійського порту.

У березні 2019 року було оголошено про намір залучення інвесторів для реалізації проекту державно-приватного партнерства зі створення терміналу для прийняття, накопичення, зберігання та бункерування судів зі зрідженим природним газом (СПГ). Проект передбачає будівництво СПГ-терміналу і плавучого причалу для бункерування судів на території "Бази технічного обслуговування" Ренійського морського порту. Реалізація проекту запланована на 2020—2025 роки.

За матеріалами wikipedia.org, portreni.com.ua

Всі новини Одеси читайте на Depo.Одеса

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme