Місто в кредит: Як у Труханова беруть вже третій кредит, щоб встигнути витратити до виборів

В одеській мерії після того, як урізали другий мільярдний кредит в "Укргазбанку" до 300 мільйонів, вирішили взяти третій мільярд, але вже в іншій установі - "Ощадбанку"

Місто в кредит: Як у Труханова беруть вж…

Поки що деталі нової позики не відомі, але поспіх одеської влади зрозумілий: за рі -к місцеві вибори, тому треба встигнути показати виборцям не Одесу, а рай на землі. Між тим, віддавати кредит доведеться вже наступному меру, особу якого ми дізнаємося лише восени 2020-го. А ось всі, так би мовити, тактичні "бонуси" дістануться саме Геннадію Труханову та його команді, які вже третій рік поспіль роздувають бюджет за рахунок банківських коштів.

Сенсація на сесії

Про те, що кредит в місті будуть брати, стало відомо під час останньої сесії Одеської міськради, яка відбулася 24 квітня. Виявилося, що у місті не вклали жодної копійки в бюджет на ремонт фасадів. В Одесі в цьому році передбачено роботи на 32 пам'ятках культурної спадщини, але всі ці роботи збираються проводити за рахунок кредиту. Це дуже зручно – містянам показують, що кредит йде на добрі справи, і нікого вже не хвилює, на що витратили бюджетні 2 мільярди гривень. Додамо, що проти обіцяних 620 мільйонів заклали 300. 

"Ми ремонтуємо Будинок Руссова, Будинок Лібмана - через місяць-півтора.  Коли запозичення продовжиться, одразу почнемо, це може бути і 2019-й, і 2020 роки", - зазначив віце-мер Петро Рябоконь. Зауважимо, що ремонтні роботи у будинках Руссова і Лібмана також фінансувалися за рахунок кредитних коштів - на це пішло 50 мільйонів взятих в "Укргазбанку".

Умови нової позики поки невідомі, також поки не ясно - яку загальну, підсумкову суму доведеться погасити місту за трьома позиками у загальні сумі близько 2,3 мільярда гривень. Перші два кредити брали на п'ять років. На ці кошти свої плани назвали вже в департаменті міського господарства – їх хочуть пустити на ремонт ліфтів. Програма дозволить подовжити термін експлуатації ліфтів на 15-25 років, обладнати диспетчерським зв’язком 1430 ліфтів за п'ять років, провести експертне обстеження та технічний огляд ліфтів у житлових будинках (орієнтовно 1440 ліфтів). У поправці до профільної програми комісія з питань ЖКГ узгодила виділення більше 288 мільйонів гривень, але бюджетна комісія поки що за це не голосувала, оскільки фактично "вільних" грошей у місті немає.

Апетити мерії прикрутили в банку

Тепер про те, чому  Труханову та його команді знадобився новий кредит. Справа в тому, що після успішного першого займу, в "Укргазбанку", швидко погодили другий - минулої осені. Але за словами віце-мера Світлани Бедреги, під час бюджетної комісії банку встановили ліміт в 1 мільярд на рік на позику для одеської мерії. З огляду на те, що місто має ще другий мільярдний займ, то банк обмежив кредитні кошти до 322 мільйонів гривень.

Віце-мер Світлана Бедрега / Фото: odessa.online

 

1 мільярд повинен був піти на нові труби тепловикам, ліфти, кілька доріг і величезний перелік ремонтних і будівельних робіт. Ці суми, зрозуміло, були значно урізані: тепер приблизно по 100 мільйонів підуть на ліфти, ще стільки ж - на ремонт доріг (першочергова - вул. Софіївська) і ще низку будівництв, які проводить міське управління капітального будівництва. Спочатку казали, що решту суми місто отримає у 2020 році. Але місто вирішило не чекати та взяти позику в іншому банку.

Зазначимо, що якщо перший кредит брали під 17,5% річних, то другий - вже під 22,4%. Тобто погодилися на набагато гірші умови через зміну облікової ставки НБУ. 

Тільки за першим кредитом за п'ять років місто віддасть 1,695 млрд гривень за умови, що кожен рік, крім відсотків, буде погашатися 1/5 частина тіла кредиту - тобто 200 мільйонів гривень. Якщо порахувати всі три кредити, то мерія переплатить суму у понад мільярд гривень за всіма траншами, тобто половину бюджету розвитку, який міг піти на об’єкти міста. Загалом, всі кредити йдуть на такі інфраструктурні завдання, як ремонт і модернізація ліфтів, заміна теплотрас, будівництво нової школи і ремонт існуючих шкіл і дитячих садочків, реставрація та ремонт пам'яток архітектури в історичному центрі міста, проектування, капітальний ремонт та реставрація будівель, будівництво нових, а також капітальний ремонт і реконструкція доріг. А ось бюджет міста йде на борги, витрати чиновників, соціальні виплати різним категоріям, кількість яких збільшується, депутатський фонд, який складає вже 1,5 мільйона на кожного депутата (разом - 96 мільйонів), а також багато цільових програм. Які, безумовно, зроблять місто кращім, але показовими зроблять кошти саме кредиту, щоб мати можливість брати нові та нові займи. Варто додати, що немало тендерів за кредитними проектами виграли фірми, які повязуються з депутатами мерської фракції "Довіряй ділам". Наприклад, "Ростдорстрой" виграв всі тендери з ремонту доріг, а також естакади на 10-й станції Великого Фонтану.

Використання кредитів, взятих у 2017-2018 роках. Інформація з сайту Одеської міськради

 

Кредитна діра

Зазначимо, що цей рік стане останнім, коли мерія по кредитах від українських банків буде більше отримувати, ніж віддавати. Натомість отримає такі програми, як "Розвиток міської інфраструктури" на нову трамвайну лінію на селищі Котовського від вулиці Одарія до Паустовського, а також 16 трамваїв-дліномерів - це крім того, що є ще й працюючий кредит на закупівлю нових тролейбусів. Також в роботі ще один кредит з безпеки руху. Крім того, щорічно місто витрачає сотні мільйонів гривень для роботи теплової мережі міста: КП "Теплопостачання міста Одеси" не здатне самостійно розраховуватися за газ через погану проплату одеситів та "неринкові" тарифи. Отже грошей буде все менше, а боргів - все більше. А хто і як буде їх гасити та чи не стане місто знову на межу банкрутства – головне питання.

Всі новини Одеси читайте на Depo.Одеса

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme