Delfi на "Дельфіні": Коли Одесу звільнять від танкера-потопельника

Восени минулого року танкер, який зазнав аварію у Чорному морі, прибило штормом до узбережжя Одеси. Відтоді популярний пляж став місцем для фотосесій, і навряд чи цього літа там дозволять купатися відпочивальникам

Delfi на "Дельфіні": Коли Одесу звільнят…
Фото: ГПУ

Із початком епідемії на коронавірус та впровадження в Україні карантинних заходів порядок денний інформаційного простору став максимально однорідним. Є хвороба і більше нічого. Корупція, війна Росії проти України, навіть відкриття ринку землі практично не цікавлять ані громадян, ані журналістів. Проте реальні проблеми нікуди не поділися, вони просто заховалися у тіні титану на ім’я Коронавірус. Зокрема, перед Одесою, її мешканцями та гостями міста була і залишилася проблема на ім’я Delfi – танкер, що затонув на пляжі "Дільфін", продовжує "прикрашати" узбережжя. Depo.Одеса розбиралося, чи варто розраховувати на якісь зміни, чи судно так і залишиться місцевою "пам'яткою".

31 березня сплив час, який влада дала судновладцям з харківської фірми "Фактор Груп Лімітед" прибрати Delfi власними силами та за свій кошт. Як і очікувалося, нічого з того не вийшло – власник танкеру чи не має таких грошей (на підйом та транспортування Delfi треба щонайменше 25 мільйонів гривень), чи просто не бажає їх витрачати. Отже, після 31 березня цей гембель переходить до держави, а точніше, до Адміністрації морських портів України. Проте і там чіткого алгоритму дій нема. "Навіть не здогадуюся, що буде далі", – чесно повідомив "Українській службі інформації" капітан Одеського морського порту Сергій Чебанюк. "Термін сплив, роботи не почалися, але, в той же час, судновласник не дає згоди на відмову від права власносності", – визнав на брифінгу очільник одеської ОДА Максим Куций.

Дивні експертизи затонулого танкеру Delfi

Варто зазначити, що експерти взагалі не вірять, що найближчим часом Одеса спекається Delfi. І справа не лише в тому, що охопленій коронавірусом країні не до цього, а й в тому, що ліквідація танкера є дуже складним з технологічного боку процесом. Пропонувалися різні варіанти: різати судно на місці та вивозити через море або через сушу, відтягнути його цілим та порізати десь на пристосованому для цього об’єкті або взагалі відкачати воду та спробувати повернути танкер до життя.

На думку громадського діяча Владислава Балінського навіть тут вже є корупційна складова. "Ті люди, ті чиновники, які будуть опікуватися ліквідацією Delfi, наразі думають лише про те, як їм на цьому заробити. Я дуже уважно знайомився з результатами експертиз і бачив, що експерти там написали, мовляв, на надводній частині судна є числені пошкодження. Але я багато разів робив обльот танкера дроном, наближувався максимально близько, знімав камерою дуже високого рівня і не побачив там нічого такого. Більш того, я не впевнений, що і у підводній частині є дуже серйозні пошкодження. Фактично судно перебуває у підвішеному стані, воно зачепилося за хвилеріз, а у пісок занурилася лише частина. В будь-якому випадку, я зараз не уявляю, що в умовах карантину хтось щось буде робити", – Балінський. 

Чи вдасться одеситам відпочити на "Дельфіні"

Між тим, вже дуже скоро прийде інша реальність, про яку багато говорив одеський мер Геннадій Труханов: настане літо, і Delfi притягне до себе увагу сотень, а може й тисяч людей різного віку, які будуть намагатися похизуватися та залізти на танкер, або ж навіть у середину. Все це дуже небезпечно падіннями та травмами. Тому міській владі доведеться якось реагувати. Віцемер Андрій Котляр вже представив комплекс дій, якими передбачається ізоляція судна та контроль його рятувальниками як з берега, так і з води. Для цього буде розгорнуто додатковий наглядовий пост, а навколо потопленця будуть кружляти два плавзасоба із водолазами, щоб відганяти авантюристів та шукачів пригод. Зрозуміло, все це додаткові витрати на людей та пальне.

Якщо ще взимку віцемер Андрій Котляр прогнозозував, що наступний курортний сезон Одеса проведе із Delfi на "Дельфіні", то сьогодні, коли країна занурена у карантин, давати якісь прогнози взагалі важко. 

За Delfi взялася Генпрокуратура

Заразом, генеральний прокурор України Ірина Венедіктова заявила, що Генпрокуратура зробить все, щоб власник танкера профінансував роботи. "Мною взято цю справу під особистий контроль. Ми будемо вживати заходів щодо забезпечення судновласником компенсації витрат на підняття і видалення судна, і задіємо всі законні механізми, щоб усунути наслідки аварії і забруднення моря за його рахунок. Прокуратура докладе всіх зусиль, щоб не допустити необґрунтованих витрат з державного бюджету на ці цілі, оскільки орієнтовна ціна підйому занадто висока – від 18 до 24 мільйонів гривень", – заявила вона.

А за кілька днів після заяви генпрокурорки вдасник затонулого танкеру вийшов на зв'язок та пообіцяв підняти судно власним коштом якнайшвидше. "Судновласник забере затонулий танкер з берега пляжу в Одесі за власний кошт. Наразі компанія готує на погодження План проведення робіт із його підйому і демонтажу. Таку відповідь власники танкера Delfi надіслали на адресу генерального прокурора Ірини Венедіктової", – прокоментували у ГПУ.

Проте, як то кажуть, обіцяв, не значить що одружиться.

Всі новини Одеси читайте на Depo.Одеса

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme