Скажені гойдалки та люки для танків: Як у Труханова халтурили на бюджетні гроші Одеси

В одеській мерії полюбляють хвалитися благоустроєм у місті, проте деякі нововведення викликають не тільки незадоволення містян, а навіть справжні скандали

Впровадження децентралізації дало в руки органів місцевого самоврядування шалені фінансові потоки і, як наслідок, можливість будувати, робити благоустрій, реалізовувати найсміливіші інфраструктурні плани. Тендерні заявки майорять басномовними сумами в десятки і сотні мільйонів гривень. Робиться й справді дуже багато, проте надто часто виникає зовсім доречне питання: як робиться? І відповідь на нього красномовна – погано.
Depo.Одеса зібрав ТОП-5 найбільш відомих "халтур", які були виконані у місті під керівництвом чиновників Одеської міської адміністрації та стали прикладом зневажливого використання грошей містян.

Російські гойдалки за 5 "лимонів"

Найкращий приклад – це сумнівно відомі дитячі гойдалки на Грецькій площі, Аркадії та вулиці Маразліївській. Загалом на реалізацію проекту громадського бюджету "Арт-гойдалки" влада витратила 4,77 млн гривень. На кожну з локацій пішло по півтора мільйона гривень. Якщо вірити чиновникам, то така ціна обумовлюється тим, що гойдалки виготовили аж у Австралії, і вони – унікальні. "Арт-об'єкт" має інтелектуальну систему, у нього встановлені 33 світлових секції та спеціальний прилад, який вимірює динаміку включення і виключення підсвічування. Гойдалки змінюють свій колір залежно від дій людей, які ними користуються.

Фото: Думська

Проте, як з'ясувалося, інформація про виробника та ціну виявилася брехнею – гойдалки були зроблені у… Санкт-Петербурзі, а їхня вартість – приблизно на 40% менша, ніж заявляли в мерії. До того ж, атракціон виявився низької якості, і вже за тиждень гойдалки почали вкриватися тріщинами, "губити" поручні, ще й бруківка на місці, де вони встановлені, зруйнувалася. Халтура як вона є.

Фото: Думська

Надзвичайно ніжні люки

Ще один унікальний проект від мерії – капітальний ремонт тротуару вулиці Рішельєвської на ділянці між Ланжеронівською та Успенською. Він триває вже два роки, і за цей час "зжер" 132 мільйони бюджетних коштів. За словами мера, ремонт не має аналогів, адже окрім перекладання тротуару і мощення плиточкою проводиться заміна комунікацій. Що ж, можливо, фірма-підрядник і зарила у землю якісні труби та дроти, а от на каналізаційних люках точно зекономила. Нещодавно в кількох містах на Рішельєвській вони були буквально продавлені. Міський голова заявив, що по тротуарах машини їздити не повинні, тому люки ставили не чавуневі. Після цього він звинуватив у всьому одеситів і закликав встановлювати такі люки, аби витримали танк, мовляв, що з цих містян взяти. Звичайно, дуже складно не погодитися із Геннадієм Леонідовичем, адже рівень культури деякі одесити демонструють не надто високий, а бажання паркуватися всюди – безсмертне. Проте жоден тротуар не застрахований від заїзду автомобіля швидкої допомоги чи будь-якої іншої спецтехніки, тож люки треба робити на совість, а не абияк.

Фото: Facebook/Олена Фоміч

Золота Євромерія

Будівля так званої Євромерії на вулиці Косовській стала не тільки приводом для відкриття карної справи стосовно мера Труханова та купи чиновників, а й об'єктом насмішки містян. Ремонт тут робили в авральному порядку, намагаючись засвоїти бюджетні призначення (на придбання витратили 185 мільйонів, а на ремонтні роботи, благоустрій та закупівлю обладнання – більше, ніж 200 млн грн), тож за якістю не дуже слідкували. Схоже, взагалі не думали. Спочатку поклали плитку, після чого пустили по ній важку техніку, яка, звісно ж, зруйнувала мощення. Потім поклали знову, але погано, тож перед самим відкриттям Євромерії її на всяк випадок переклали ще раз. Вочевидь, подумали, що гірше не буде.

Фото: Думська

Ганьба за плечима Дюка

Ще одна жертва "майстрів" – знаменита напівциркульна будівля поруч з пам'ятником герцогові Рішельє – тому самому Дюкові. Споруда є пам'ятником архітектури національного значення, і влітку 2018 року почався ремонт крівлі та фасаду. У жовтні роботи завершили та відрапортували про фініш реконструкції – на все про все компанія "Укрспецпроект" витратила 6,6 млн грн з бюджету Одеси. Здавалося б, все добре, але вже за кілька місяців з карнизів почала падати штукатурка. Зазначимо, що зараз ця компанія займається реставраційними роботами на Будинку Русова. Хочеться вірити, що там все буде зроблено якісніше.

Фото: Facebook/Олег Коваленко

Нескінченний ремонт Сегедської

Вулиця Сегедська в роки Незалежності була традиційною больовою точкою міста – теплотраси, що проходили під дорожним покриттям, постійно виходили з ладу, через що комунальники вели безкінечні роботи, розкопуючи вулицю. Врешті решт, у 2017 році міська влада після чергового довгострокового ремонту заявила, що проблема Сегедської ліквідована на найбличжі 50 років. Чим не привід для гордості! І так би й було, якщо б вже влітку 2018 року Сегедську знову не провало, і ділянку між Місячним провулком та проспектом Гагаріна не закрили на півтора місяця.

Фото: Траса Е-95

Виявилося, що саме цю ділянку дивовижним чином не реконструювали в 2017-му, а в останнє це робили у… 1973 році. Принаймін, так запивнили в департаменті інформації.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Одеса