Пріорітет електротранспорту та підвищені тарифи на паркування: Що зміниться для водіїв в Одесі

Під час недавньої сесії міськради депутати схвалили Концепцію з розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури та паркувального простору в Одесі. Тепер для одеських водіїв багато чого зміниться

Цю подію без перебільшення можна назвати надважливою, адже її реалізація має не тільки створити та втілити в життя цивілізовані правила паркування, а зробити місто більш комфортним як для водіїв, так і для пішоходів. Depo.Одеса дізнавався, які саме зміни мають відбутися у найближчому часі.

Одже, розробка Концепції зумовлена постійним зростанням кількості автотранспортних засобів за відносно сталої кількості паркувальних місць. Крім того, наявна система паркування характеризується низьким рівнем дотримання правил паркування та низьким рівнем платіжної дисципліни. Фактично сьогодні водії сплачують не за кожну годину паркування, а одноразово за місце, або не сплачують за послуги паркування взагалі. Також на даний час відсутні зручні і сучасні інструменти оплати за послуги паркування для водіїв (мобільний додаток, платіжні картки, абонементи, web-портал тощо).  Згідно документу, що ухвалили депутати, паркувальна інфраструктура не відповідає сучасним потребам: перехоплюючі паркувальні майданчики відсутні, якість послуг з паркування автотранспорту низька, інформаційне та технічне забезпечення паркувальної діяльності малоефективне, а єдиного інструменту обліку та збору даних про стан паркувального простору в режимі онлайн для ухвалення управлінських рішень та впровадження відповідних змін немає.

Але Концепція має дещо змінити. В ній задеклароване забезпечення умов для впорядкування транспортних потоків та зменшення навантаження на вулично-дорожню мережу міста у робочі дні, об'єднання усіх об'єктів паркувальної інфраструктури міста під керівництвом єдиного оператора, встановлення збалансованої вартості послуг з паркування, підвищення рівня якості надання послуг з паркування, запровадження автоматизованої прозорої системи розрахунків за послуги, запровадження інноваційних технологій для управління паркувальним простором, збільшення надходжень до міського бюджету, зниження рівня забруднення повітря транспортними засобами, сприяння розвитку екологічного транспорту (велосипеди, електромобілі), скорочення часу руху автомобіля з однієї точки в іншу тощо.

Все це виглядає дуже правильно та перспективно, але як воно буде втілюватися на практиці - це ще питання, на яке поки немає докладної відповіді. Для початку департамент транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху має написати програму, в якій всі вказані вище теоретичні пункти перетворяться на своєрідну інструкцію до виконання. "Ми спробуємо вже до наступної сесії розробити та написати програму, де покроково будуть описані наші дії, проте досвід європейських країн наочно свідчить проте, що на реалізацію такої програми треба від трьох до п'яти років. Це нормально, якщо ми хочемо отримати як годинник працюючу систему, а не короткстрокові успіхи", – заявив директор департаменту Олександр Ілько. 

Після створення програми власне і почнеться її реалізація. На першому етапі буде проведений моніторинг існуючого паркувального простору – чиновники обійдуть усі вулиці, зафіксують усі реальні та потенціальні паркувальні місця, після чого почнуть аналіз того, що побачать. За словами Олександра Ілько, на це знадобиться близько півроку.

Ну а далі, власне, почнеться запровадження АСУУП – автоматизованої системи, що поєднує в рамках однієї платформи всі необхідні сервіси, ресурси та інструменти для комплексного управління паркувальним простором міста з обов’язковою наявністю таких підсистем та можливостей. Єдиним оператором системи виступить комунальне підприємство "Одесатранспарксервіс", а саму програму писатимуть програмісти тієї компанії, яка переможе у відкритому конкурсі. До неї входитиме мобільний додаток для безготівкової сплати, система безготівкової сплати шляхом відправлення SMS/USSD-запиту з номером транспортного засобу та вказівкою паркувальної зони або паркувального майданчику, електронні абонементні талони, web-портал для безготівкової сплати, web-портал з відображенням стану паркувального простору міста та особистим кабінетом водія-користувача, мобільний додаток з відкритим програмним інтерфейсом. 

Мер міста Геннадій Труханов під час сесії зауважив, що програма має бути розроблена з урахуванням пріорітетності громадського транспорту. "Ми поступово оновили рухомий склад і продовжуємо це робити, завдяки цьому сьогодні в наших трамваях та тролейбусах приємно їздити. Наступний крок – утворення чіткої системи виконання графіку руху, при якій людина будет точно знати, коли і який тролейбус чи трамвай приїде. Завдяки цьому багато хто відмовиться від постійного користування власним автотранспортом. Проте поки що ми не можемо повністю реалізувати цю програму, доки не наведено лад із паркуванням. Якщо трамвай йде вчасно, за графіком, а у нього на рейках кинули машину, то тут нічого не допоможе. Треба наводити лад", - заявив він. 

Крім того, схоже одеситів очікує і серйозне збільшення тарифів на паркування. За словами депутатки Марини Лозовенко, в центральній частині він має складати не менше 50-60 гривень на годину. "Я пропоную почати з Рішельєвської, і в нових "кишенях" встановити паркомати. Паркування має бути дуже дорогим, якщо ти вже приїхав на машині - то плати. Якщо не хочеш - сідай на велосипед, чи громадський транспорт, чи просто пішки йди", - заявила депутатка. Олександр Ілько докладно про ціни поки що не говорить, проте визнає – тарифікація буде різною, в залежності від зони, на якій водій хоче залишити своє авто. 

Так чи інакше, але найближчим часом для одеситів нічого не зміниться. Для таких тектонічних зрушень повинен час, багато часу. Наприклад, електронним білетом почали комплексно займатися кілька років тому, проте результату і досі нема. Як воно буде з паркуванням, подивимось.

Фото на головній: pixabay.com

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Одеса