Оплата з мобільного в одеському електротранспорті: Як це зробити, щоб не втратити гроші
В Одесі запрацював безготівковий розрахунок за проїзд в електротранспорті. Але, як часто трапляється, не все так просто, як могло би бути
Один з одеських віцемерів, Дмитро Жеман, 12 вересня заявив, що весь електротранспорт обладнано валідаторами, і тепер в будь-якому трамваї та тролейбусі можна розрахуватися зі смартфона. Чи правду сказав чиновник, як розрахуватися, щоб не втратити гроші, і з якими проблемами стикаються одесити при спробах сплатити за проїзд в електротранспорті з мобільного, дізнавалося Depo.Одеса.
Як це працює: покрокова інструкція
Для того, щоб розрахуватися за проїзд зі смартфона, потрібно спочатку встановити додаток.
У додатку треба додати платіжну картку.
Потім треба обрати квиток для оплати – зараз варіант лише один, так що "вибір" умовний.
Після визначення кількості квитків настає час платити. Для цього потрібно натиснути кнопку "Придбати квиток"
Куплене відобразиться у "Придбаних квитках".
На виході з трамвая чи тролейбуса або ж у кондуктора квиток треба "прокомпостувати". Для цього на смартфоні має бути ввімкнений Bluetooth.
Якщо все пройшло вдало, пристрій жіночим голосом скаже, що проїзд оплачено. На квитку у додатку з'явиться "печатка" – "прокомпостовано".
Пізніше квиток отримає позначку "недійсний".
З якими проблемами стикаються одесити
Одесити вже скаржаться, що нова система вкрай не зручна. Про це, серед інших, повідомили у соціальних мережах журналісти Микита Крячко та Ольга Циктор. "… мало того, що перші 10 гривень пішли у фонд озеленення мера, так і другі два квитки згоріли, тому що їх треба використати того ж дня", – написав Микита Крячко.
Микита Крячко вважає, що система наче навмисно зроблена так, щоб нею не користувалися. Незручність системи зазначає і Ольга Циктор. "В трамваї пробували – система працює. До біса незручна, але працює", – написала журналістка.
Серед іншого ті, хто вже встиг випробовувати нововведення, згадують наступні "косяки". По-перше, квиток не слід купувати заздалегідь – він "згорає" і гроші втрачаються або, як вже жартують одесити, "йдуть на озеленення мера". Краще за все купувати квиток вже на зупинці, чекаючи на трамвай чи тролейбус, або безпосередньо в транспорті.
По-друге, валідатори встановлені у кабіні водія. Якщо у трамваї чи тролейбусі немає кондуктора, який зчитає білет спеціальним пристроєм, доведеться йти через весь салон до кабіни водія разом з усіма, хто розраховується готівкою. Що у годину-пік теж дуже незручно.
Чи все то правда, що каже віцемер
У своєму відеоблозі Дмитро Жеман сказав, що валідаторами обладнаний весь електротранспорт. Він заявив, що у будь-якому трамваї та тролейбусі можна розрахуватися без готівки. Про весь рухомий склад чиновник сказав тричі.
І це не відповідає дійсності, оскільки журналістці Depo.Одеса, наприклад, не вдалося розрахуватися квитком з додатку у тролейбусі №7. Кондуктор заявив, що валідатора чи пристрою для считування у тролейбусі немає. За словами кондуктора, валідатори встановлені лише на нових тролейбусах, хоча та "одиниця електротранспорту", у якій відмовили у безготівковій оплаті, старою аж ніяк не виглядала.
Блогер Іван Бошку теж зазначив, що не знайшов валідаторів у двох тролейбусах.
У відповідь на це Дмитро Жеман все одно заявив, що сказав правду, і валідатори є в усіх тролейбусах, а чому кондуктор так сказав, він розбереться.
Куди йдуть гроші
У мобільному банкунгу після сплати за проїзд можна побачити, що гроші йдуть як оплата послуг туризму та транспортних перевезень в EasyPay*Transportation у Києві. Це сервіс електронних платежів, який обслуговує оплату громадського транспорту і в інших містах.
Щодо того, яка сума комісії та чи не через неї часом обіцяють підняти вартість проїзду в електротранспорті, Depo.Одеса подані інформаційні запити.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Одеса