ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Київський "кран-потопельник" очищає Одеський порт від затонулих суден

Гавань очищають за допомогою найбільшого в Україні плаваючого крану - 680-тонного "Захарія"
Depo.
8 квітня 2016 12:02
ФОТО: depo.ua
Київський "кран-потопельник" очищає Одеський порт від затонулих суден
Київський "кран-потопельник" очищає Одеський порт від затонулих суден

У Практичній гавані Одеського порту, де розташована головна база ВМСУ, ведуться роботи по підйому затонулих плавзасобів, пише Depo.Одеса з посиланням на "Думская.net".

Одеський порт очищають від затонулих плавзасобів - фото 1

Гавань очищають за допомогою найбільшого в Україні плаваючого крану - 680-тонного "Захарія".

Одеський порт очищають від затонулих плавзасобів - фото 2

У прилеглому до берега кутку гавані затонули металевий плавпричал, дерев'яна моторна яхта "Буревісник" і залізобетонна несамохідна плавбаза. В результаті цього військові моряки позбавлені можливості користуватися стометровою ділянкою причальної стінки - і це в умовах тотального дефіциту місця, що утворився після перебазування флоту з Криму.

Одеський порт очищають від затонулих плавзасобів - фото 3

Робота "Захарія" вкрай ускладнювалася неможливістю зайняти зручну позицію через скупченість затонулих об'єктів і мілководдя - при осіданні плавучого крана 1.4 м глибина біля стінки не перевищувала 0.5 м.

Перший день роботи завершився успішно - 40-метровий плавпричал вдалося (правда, з чималим трудом) вирвати з мулу. Підняти його з води вийшло тільки пізно вночі.

Нагадаємо, що кран був побудований на київському суднобудівному заводі "Ленінська кузня" на замовлення ТОВ "БМК Планета-Міст" і 26 серпня 2009 року передано замовнику. А 8 листопада 2011 року під час роботи  біля Набережно-Рибальської вулиці кран впав. На момент аварії крану залишалося встановити чотири верхніх секції моста. Команда крана не постраждала, з восьми працівників п'ятеро врятувалися самостійно, а трьох звільнила служба порятунку Києва.

В результаті роботи комісії було розглянуто ряд версій події. Причиною аварії були визнані неправильні дії капітана крана: при роботі по приведенню крана в транспортний стан був від'єднаний лівий понтон який забезпечував необхідну стійкість.

В якості основної причини названо порушення правил експлуатації при опусканні стріли в похідне положення - кран закінчив свої роботи і повинен був буксируватися на стоянку. Для відновлення крана в нормальне положення довелося відрізати вантажну і допоміжну стрілу.

До вересня 2014 року ремонт крана був закінчений. Він був транспортований в Миколаївський морський торговельний порт. Судновласник крана заявив, що повернення його до Києва не планується.

Більше за життя Одеси та області таки читайте на Depo.Одеса