"Наполеонівські" плани одеської мерії: Коли у Труханова з'явиться Космопорт, електробуси та морські трамваї

Минулого тижня в Одесі відбувся інвестиційний форум, який відвідали іноземні делегації та були розглянуті дуже важливі проєкти, проте деякі з ідей міської влади викликали у багатьох усмішки, бо виглядають просто космічними, причому, у прямому сенсі

"Наполеонівські" плани одеської мерії: К…

Щорічний інвестиційний форум Odessa 5T традиційно став майданчиком для піару з боку одеської міської адміністрації. Щорічно представники команди мера Геннадій Труханова на цьому заході озвучують "наполеонівські" плани, які як правило, так і залишаються на папері. Цьогорічний форум став апогеєм сміливості ідей, які одесити будуть з посмішкою згадувати роками. Depo.Одеса дослідило наймасштабніші плани мужніх хлопців та дівчат, що мають крісла у високих кабінетах на Думській. 

Гуркіт космодрому

Безумовно, планом №1 від команди Геннадія Труханова є будівництво в Одесі чи то космодрому, чи то навіть космопорту. Інвестиційний віцемер Павло Вугельман заявив, що засновники Одеси називали її морськими воротами України, а дуже скоро Південна Пальміра стане ще й космічними воротами. Мовляв, такі плани не є фантастикою, і міській владі вже треба зарезервувати великі землі під космодром.

Слова Вугельмана про космопорт викликали посмішки у присутніх на форумі / Фото: Одеська міськрада

Більшість учасників форуму під час виголошення цих слів посміхалися. Воно й не дивно: міська адміністрація, яка вже другий рік будує велопішохідну естакаду на 10-й станції Фонтану, планує будувати можливо найдорожчий у світі об’єкт. Поки гості посміхалися, журналісти все ж таки спробували дізнатися подробиці, і з'ясувалося, що майбутній космодром може розміститися на території полів зрошення. Що ж, в одеській мерії схоже працюють не тільки сміливі мрійники, але й справжні невігласи, які не знають, що такі стратегічні об’єкти у безпосередній близькості до населених пункті не будуються, тим більше поряд з великими містами. Не інакше як в мерії вирішили відселити все населення Одеси.

Класика абсурду

Ще один проєкт, що має приблизно нульову перспективу реалізації, називається "Морські трамваї". В ньому нема нічого нового, цю мантру одеські чиновники промовляють приблизно кожні два-три роки протягом всієї Незалежності України. І справа тут не тільки у великій вартості проєкту, а й у його непотрібності. Принаймні, у форматі пасажирських перевезень на постійній основі. І винна тут сама природа, яка зробила узбережжя мало доступним: для того, щоб піднятися на верхній схил, тобто вийти, власне, у місто і сісти на громадський транспорт, людина, що прибула морським трамваєм, скажімо, до Ланжерону, має витратити 10-15 хвилин. Причому вона добряче втомиться, адже йти треба постійно в гору. Таким чином, ані комфорту, ані виграшу у часі морський трамвай не дасть.

В мерії не перший рік піднімають тему "морських трамваїв" / Фото: odessa5t.com.ua

Для того, щоб зробити морські перевезення привабливими, до морських причалів треба подавати громадський транспорт, а це ще більше ускладнить дорожню ситуацію. До того ж, з жовтня по квітень через сезон штормів сполучення морськими трамваями треба буде закривати. Якщо ж говорити про формат пасажирських екскурсій, то вони проводяться і зараз на катерах, що відходять від морського вокзалу.  

Нескінченна рекультивація

Безумовно, потрібним та важливим проєктом є рекультивація Лузанівських озер, яку, на думку авторів ідеї, можна провести за 10 років. Її пропонують провести у три етапи. Перша черга включає в себе рекультивацію забруднених нафтопродуктами і токсичними металами ґрунтів, друга – будівництво конструкцій набережних з бетонних масивів та двосторонніх ґрунтових насипів, третя – формування берегів озер за допомогою ґрунтових насипів (по типу односторонньої ґрунтовій дамби). Все це має перетворити Лузанівські озера на райський куточок, де можна буде відпочивати та мріяти.

Все це безумовно правильно, якщо не знати, що рекультивація цих озер продовжується десятиліттями. У 2012 році тоді ще керівник фракції "Партії регіонів" у міськраді Геннадій Труханов вже доповідав про майже успішну реалізацію цієї програми. Цікаво, навіщо тоді знадобився ще один проєкт у десять років довжиною?

Десятки мільйонів на соняшник

Перспективно виглядає і проєкт будівництва котельні та когенераційної установки на альтернативному паливі (Біо-ТЕЦ) на базі котельні "Сальве" (вул. Клинова, 2) потужністю 1,5 МВт/год. У якості палива планують використовувати лузгу соняшника. Автори проєкту обіцяють, що після запуску диво-котельні економія природнього газу складе 1,24 млн "кубометрів" на рік, а викиди вуглеця у повітря зменшаться на 2447 тонн щороку. Привабливий і строк реалізації – лише 12 місяців. Все у проєкті добре, окрім ціни – інвестиція складає майже 5,5 мільйонів євро.

Цілком перспективна для європейських країн історія, проте є підозра, що в Україні, де довіряють швидким грошам (купи –продай!), знайти бажаючих вбухати силу силенну грошей у котельню на соняшнику буде дуже складно. 

Міфічні електробуси

Ще один цікавий і потрібний місту проєкт називається "Електробус". Він передбачає модернізацію міського електричного транспорту, оновлення рухомого складу за рахунок закупівлі електроавтобусів, відкриття нових маршрутів без необхідності будівництва дорогих об'єктів інфраструктури, таких як контактно-кабельна мережа і тягові підстанції. Все це ми вже чули від мерії кілька років тому. Більш того, керівник транспортного департаменту Олександр Ілько постійно говорив про швидке проведення тендеру на закупку сучасного електробусу у Польщі чи Білорусі. Проте ця ідея закінчилася пшиком – від неї відмовилися, а замість нього суспільству підсунули власне чудо техніки – перероблений майстрами з КП "Одесміськелектротранс" старий тролейбус "Шкода", який має акумулятори і може заряджатися від контактної мережі. Він вдався досить симпатичним, але і через рік після презентації досі не вийшов на лінію.

На "Одесміськелектротранс" зібрали власний тролейбус / Фото: КП "ОМЕТ"

За даними Depo.Одеса, в КП "ОМЕТ" чекають на виробництво ще принаймні двох машин, щоб з них можна було сформувати маршрут. Що ж до нових, так би мовити, "правильних" електробусів, то їх купувати не будуть – кредит у 20 мільйонів євро від Європейського інвестиційного банку витратять на закупівлю трамваїв, тому щоб придбати електробуси доведеться брати ще один кредит. Навіть якщо мерія і наважиться на це, то на реалізацію підуть роки.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Одеса

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook