На Одещині протягом трьох днів плавають дві "хімічні бомби" з аміаком
На кожному танкері, який був загружений на ОПЗ, знаходиться по 40 тисяч тонн аміаку
На даний момент в прибережних водах одеського регіону на рейді стоять два танкера, "Clipper Mars" і "Clipper Venus", які завантажені рідким аміаком. Як повідомляє Depo.Одеса, про це на Facebook повідомив перший заступник директора ОПЗ Микола Щуріков.
На кожному танкері знаходиться по 40 тисяч тонн аміаку. Простій триває вже третю добу, і це значить, що весь цей час під боком плавають 2 "хімічні бомби", зазначив він.
"Як склалася така ситуація? 26 січня 2018 року Одеським припортовим заводом було завершено завантаження 40 тисяч тонн аміаку на танкер "Clipper Mars". Під час завантаження "Clipper Mars" порушення вимог природоохоронного законодавства не було зафіксовано і допущено", - повідомив Щуріков.
ОПЗ здійснює фунцкцію завантаження аміаку на судна і не займається оформленням документів на вантаж.
"Цьогож дня, 26 січня, експедиторська компанія "Українська морська транспортна компанія" (УМТК) звернулася до Державної екологічної інспекції Південно-Західного регіону Чорного моря із заявкою на проведення екологічного контролю вантажних операцій по судну "Clipper Mars". Після завантаження судна вантажні документи були надані експедитором компанії "УМТК" черговому інспектору охорони Чорного моря Овсянко О., однак, посилаючись на відсутність робочої технологічної картки (РТК) у ОПЗ, він відмовив у здійсненні контролю та оформленню документів", - додав перший заступник директора ОПЗ.
Без екологічного контролю не може бути здійснено митне оформлення вантажу.
"Вже сьогодні, 31 січня, було завершено завантаження такої ж кількості аміаку на судно "Clipper Venus", яке повторило долю "Clipper Mars", і тепер обидва судна знаходиться на рейді порту "Південний" в очікуванні оформлення вантажних документів", - повідомив Щуріков.
Згідно з регламентом, інспектор охорони Чорного моря зобов'язаний на коносаменті поставити штамп "Вивіз дозволено" або "Вивезення заборонено". Однак ні того, ні іншого ще не було зроблено.
"Через три дні після затримки першого судна Державна екологічна інспекція направила лист, в якому вказано, що перевантаження відбувалося без узгодження технології перевантаження з морської екологічної інспекції Держекоінспекції. Слід зауважити, що за весь цей час ніяких розпоряджень або актів з зафіксованими порушеннями на адресу ОПЗ видано не було, що наводить тільки на одну думку, що ми свідки створення нової схеми вимагання", - додав Щуріков.
Нагадаємо, що на ОПЗ запустять три виробничих агрегати.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Одеса