Екс-керівник МорАд Дмитро Петренко пропонує проект туристичної гавані в Одесі

Дмитро Петренко вважає, що ідея створення "туристичної марини" в Одесі – буквально "перезріла", і саме Хаджибейський лиман може служити для її втілення

Про це Дмитро Петренко написав у статті на Liga.net, зазначає Depo.Одеса

Він звертає увагу на Хаджибейську дамбу, яка уже майже 20 років знаходиться в аварійному стані. Ця споруда була насипана ще за радянської влади в 1940-х роках, без жодного проектного обгрунтування, чіткого регламенту обслуговування дамби напрацьовано не було.

"Очевидно, з цим і пов’язаний той факт, що у Хаджибейської дамби нема чіткого власника: "Укравтодор" наполягає, що на його балансі – лише ділянка траси, що проходить лиманом, міська рада Одеси – не може ефективно управляти цією дамбою хоча б тому, що вона знаходиться поза межами міста", - зазначає Дмитро Петренко. 

Екс-керівник МорАд пише, що як тільки "Південну Пальміру" накриває чергова велика злива, місто вимушене знову боятись можливого прориву аварійної Хаджибейської дамби. 

"Окремі фахівці в Одесі пропонують взагалі знести Хаджибейську дамбу, аби створити прямий хід між Чорним морем та Хаджибейським лиманом. Мотив – якщо буде прямий перетік вод, екологічний стан Хаджибейського лиману покращиться на порядки", - додає Дмитро Петренко.

"Я пропоную подібну ідею підвести під певну "проектну" основу. А саме – під створення "туристичної гавані", "круїзної марини" для Одеси на основі Хаджибейського лиману. Якщо врешті знести аварійну Хаджибейську дамбу, "Південна Пальміра" отримає акваторію, що матиме прямий вихід у Чорне море та буде ізольована від шумового та пилового забруднення від морського порту "Одеса", і тут можна буде збудувати і нову туристичну набережну для міста, і навіть – новий курорт, що зможе стати найпотужнішим "туристичним магнітом" Півдня України. Тим більш, що керівництво нашої держави ще в "доковідну" епоху проговорювало можливість побудови нового великого курорту на морському побережжі України, а зараз ця ідея – взагалі стала на порядки актуальнішою", - пише Дмитро Петренко.

Екс-керівник МорАд вважає, що тут, звісно, будуть свої складнощі.

"Потрібні складні розрахунки, аби демонтаж Хаджибейської дамби став можливим без жодних ексцесів, що можуть загрожувати Одесі. Будівництво нового "туристичного магніту" на берегах Хаджибейського лиману може виявитись настільки затратним, що держава та місто Одеса зможуть "потягнути" хіба що підведення необхідних комунікацій, і "розплатитись" з майбутніми інвесторами хіба що довготривалими податковими пільгами (скажімо, років так на 20). Врешті, треба ще самих приватних інвесторів "заманити" для участі в такому проекті", - підкреслює Дмитро Петренко. 

За словами Дмитра Петренка, якщо такий проект втілити на практиці, це потягне за собою позитивний кумулятивний ефект по змінам "в плюс" в транспортній інфраструктурі Одеси, по якості сервісного обслуговування, та навіть – по "перетокам" туристів під час сезону літнього відпочинку. 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Одеса