Чорноморський морський порт зможе приймати великовантажні суда

У морському порту Чорноморськ вперше за останні 20 років завершили роботи з реконструкції підхідного каналу

Про це повідомляє Depo.Одеса з посиланням на прес-службу Адміністрації морськиї портів України (АМПУ).

АМПУ та підрядник - компанія China Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC) підписали документи про завершення днопоглиблювальних робіт на цьому об'єкті.

Внаслідок виконаних робіт параметри підхідного каналу збільшилися до 1600 метрів у довжину, 160 м у ширину та до 16 м у глибину."За останні 20 років суттєво збільшилась кількість заходів у порт Чорноморськ великотоннажних суден з осадкою понад 14 м. Тому від реалізації проектів реконструкції підхідного каналу та 1-го ковша Сухого лиману залежить майбутній розвиток порту. По завершенню цих проектів державні та приватні стивідорні компанії, що працюють у порту, зможуть приймати великотоннажні судна з осадкою до 14,5 м типу Panamax і post-Panamax", - зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.

Зараз днопоглиблювальний флот CHEC працює у операційній акваторії першого ковша Сухого лиману. Вже завершена перша черга днопоглиблення операційної акваторії та розпочалися роботи з реалізації другої черги. Після завершення всіх трьох черг з днопоглиблення акваторії 1-го ковша Сухого лиману глибини в його центральній частині досягнуть 15 м.

Масштабний днопоглиблювальний проект Адміністрації морських портів України (АМПУ) в порту Чорноморськ стартував у серпні 2018 року. Він складається з двох напрямків: днопоглиблення на підхідному морському каналі та в операційній акваторії 1-го ковша Сухого лиману.

Інвестиції АМПУ в реалізацію проекту складають 404,1 млн грн (без ПДВ). Роботи виконує днопоглиблювальний флот підрядника China Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC), якого було обрано за результатами відкритих торгів у системі публічних закупівель Prozorro. Завдяки прозорій процедурі та конкурентній боротьбі на торгах, економія коштів склала 10% від очікуваної вартості або 40 млн грн.

Довідка. Підхідний морський канал до акваторії порту Чорноморськ (Іллічівськ) збудований у 1957 році. Спочатку канал був шириною 60 м, глибиною 8,25 м і завдовжки 780 м. Потім параметри каналу поетапно збільшувалися і з часом досягли наступних показників: глибина – 14,5 м, ширина – 150 м і протяжність – 1400 м. Разом з будівництвом каналу тривало будівництво захисних шпор та берегоукріплень.

Нинішня реконструкція збільшить параметри підхідного каналу: довжину – до 1600 м, ширину – до 160 м, глибину – до 16 м.

Загальний обсяг днопоглиблювальних робіт в порту Чорноморськ складе близько 2 млн куб. м. На підхідному каналі вже вилучено майже 500 тис. куб. м ґрунту, в акваторії буде вилучено майже 1,5 млн куб. м.

Depo.Одеса писав, що у порту Чорноморська почали масштабні роботи з днопоглиблення.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Одеса